نوآوری در سلامت
نوآوری مهارتی است که با بسیاری همکاری های دیگر همراه است. نوآوری به دگرگونی های عمده در زمینه پیشرفت های تکنولوژیک یا ارائه تازه ترین مفاهیم مدیریت یا شیوه های تولید، اطلاق می شود. نوآوری پدیده ای واقعاً چشمگیر وجنجالی است که عموماً پدیده ای نادر بوده که فقط در عده ای خاص میتوان آن را سراغ گرفت.
هالت،اصطلاح نوآوری را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرآیندیبرای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط به منظور ایجاد یا معرفی چیزهایتازه و مفید به کار برد. وارکینگ نیز توضیح می دهد که نوآوری هرچیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمانرا در مقابل رقبا مستحکم کند و نیز یک برتری رقابتی بلندمدت را میسر سازد.
به عبارتی نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا یرساند.بنابراین، در یک تعریف کلی می توان نوآوری را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت و یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.
دورهی کنونی، دورهای نیست که منتظر موتور جستجوی گوگل یا یک نرمافزار پیامرسان مثل تلگرام باشیم. بلکه آنچه کشور ما به آن احتیاج دارد، داروهای بهتر، سیستمهای سلامت کارا و داروهای پیشگیرانه برای افرادی است که در محرومیت زندگی میکنند.
درواقع، کارآفرینی سلامت در ذات خود دارای نگاهی بشردوستانه است که البته فرصت تجاری بسیار خوبی نیز به شمار میرود.
کارآفرینی در حوزهی پزشکی و سلامت، مدتی است که توجه گستردهای را به سمت خود جلب کرده است. اما یک کارآفرین موفق بودن در این حوزه، نیازمند یادگیری نکات زیادی است و نمیتوان صرفاً به دلیل علاقه جهت کارآفرین موفق شدن، در این حوزه شیرجه زد! مانند کارآفرینی در حیطههای دیگر، کارآفرینی در این حوزه نیز با مسائل و چالشهای مخصوص به خود رو به روست. مسائلی از جمله: مشکلات مالی و سرمایهگذاری، سیستم بوروکراسی حاکم در این حوزه، هماهنگ شدن با قوانین موجود، رقابت و سایر چالشها.
این مطلب ادامه دارد...
برچسب های مهم